Am cunoscut seria „Nemuritor” din pură întâmplare, pe când la un chioșc de ziare am găsit primul volum al acesteia – „Ultimul viking”. Nu am crezut că îmi vor plăcea atât de tare volumele scrise de Oana Arion, dar am ajuns să le ador. De la primul volum, am intrat într-o călătorie printr-o lume fantastică pe care nu o mai pot scoate din minte și din suflet. Totul curge atât de firesc, irealul irumpe în real cu atâta naturalețe, vechile legende arhetipale pe care le cunoaștem din mitologie apar în lumea contemporană, până într-acolo încât ai impresia că nu citești, ci participi întru totul la acțiunea pe care Oana o creionează cu atâta măiestrie. Universul operei sale este compus din lumini și umbre, din întuneric și lumină, din supranatural și real, toate suprapunându-se și creând o lume extraordinară, care te face să crezi că totul poate deveni posibil. La toate acestea, se adaugă un stil alert, presărat cu un umor spumos pe alocuri, care transformă lectura într-o adevărată plăcere.

 

Nu cred că am vreun volum preferat, deși se simte evoluția personajelor de la un roman la altul, știu doar că la fiecare volum citit („Ultimul viking”, „Te voi găsi” și „Dincolo de timp”) am avut impresia că este cel mai bun și că gata, nimic nu mai mă poate uimi în vreun fel. Însă, autoarea reușește să mă surprindă întotdeauna, mă face să ies din zona mea de confort și să privesc altfel firul epic, să îmi creez o infinitate de scenarii posibile pentru următorul volum și să aștept cu sufletul la gură continuarea. Universul epic creat de Oana Arion a devenit deja parte din mine, este acolo, în străfundurile ființei mele și mă întorc cu drag la ea oricând mi se face dor.

 

„Prin cenușă de visuri” este un roman de suflet și pentru suflet, are răsturnări de situație, schimbări de identitate, călătorie în timp, atmosferă de epocă, vechi și noi prieteni, leacuri miraculoase, chei, răspunsuri și surprize extraordinare… ingredientele de bază pentru un roman pe care sigur nu îl veți lăsa din mână până la ultima pagină.

Citeste articolul integral aici